Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

Μείωση των πωλήσεων κατά 5% στα σούπερ μάρκετ το 2012. ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΙΕΛΚΑ

ΠΗΓΗ : "   ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ   "
25/09/2013
Σημαντικά μειωμένες είναι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων όπως αποκαλύπτουν τόσο τα στοιχεία της ανάλυσης των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2012, όσο και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), όπως φαίνεται στο σχήμα 1, συνολικά το λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται ότι το 2012 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011. Η μείωση αυτή της τάξης του 12,4% είναι η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα και αντιστοιχεί στο ποσό των 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Μείωση όμως παρουσίασαν συνολικά στην Ευρώπη οι πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων. Τα ποσοστά μείωσης είναι πολύ μικρότερα σε σχέση με την Ελλάδα αφού σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 παρουσιάζει μείωση 0,92% από το 2011 στο 2012 και η Ευρωζώνη κατά 1,26%.
Μείωση παρουσιάζουν οι πωλήσεις και στις αλυσίδες σουπερμάρκετ σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 5% από 10,6 δισεκατομμύρια Ευρώ σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσης του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές κλπ).
Σχήμα 1: Κύκλος εργασιών 2011 Vs. 2012 στο λιανεμπόριο τροφίμων


Ενδιαφέρον στοιχείο των αποτελεσμάτων αυτών είναι ότι οι πωλήσεις των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων εκπροσωπούν μόνο το 55% της συνολικής αγοράς, ενώ το αντίστοιχο μέσο ποσοστό στην Ευρώπη είναι 75%. Αυτό σχετίζεται με το αναχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σούπερ μάρκετ που ισχύει (παρά τις πρόσφατες βελτιώσεις), την γεωγραφία της χώρας και τους περιορισμούς στην πώληση συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων.
Η σημαντική αυτή μείωση των πωλήσεων και η συρρίκνωση της αγοράς είναι αποτέλεσμα δύο βασικών παραγόντων:
• Της μείωσης τιμών
• Της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών
Σε σχέση με τις τιμές, αυτές το 2012 διαμορφώθηκαν στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ κατά 1,4% χαμηλότερα σε σχέση με το 2011 σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων του παρατηρητηρίου τιμών της ΓΓΚ του ΥΠΑΝ από το ΙΕΛΚΑ. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (σε πανελλήνιο δείγμα 2.500 καταναλωτών):
• Το 80% έχει μειώσει τις αγορές του συνολικά λόγω της κρίσης (σχήμα 2)
• Το 71% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα
• Το 70% αγοράζει γενικά φθηνότερα προϊόντα
• Το 67% αγοράζει οικονομικές συσκευασίες
• Το 82% επιλέγει περισσότερες προσφορές
Σχήμα 2: Έχετε μειώσει τις αγορές σας λόγω της οικονομικής κρίσης;


Είναι επίσης σαφές ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλότερες τιμές σε σχέση με άλλα σημεία πώλησης, αλλά και τις συνεχείς προσφορές που παρέχουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ