Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου 2013

Χαμηλότερες οι τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερμάρκετ. ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΙΕΛΚΑ

ΠΗΓΗ : "  ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ  "
30/10/2013
Σε χαμηλότερα διαχρονικά επίπεδα διατηρούν τις τιμές των προϊόντων τους, οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Το Ινστιτούτο, έχοντας ως βάση τα στοιχεία των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ βασίζεται στα δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr ) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το σύνολο των σημείων πώλησης, διεξήγαγε έρευνα για τις τιμές των προϊόντων του λιανεμπορίου τροφίμων ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων (σουπερ-μάρκετ) και στο σύνολο των σημείων πώλησης στην Ελλάδα.
Η συγκριτική ανάλυση της εξέλιξης των πωλήσεων (σχήμα 1) ανάμεσα στα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών (που περιλαμβάνει στοιχεία από τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων) με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (η οποία περιλαμβάνει και τα μικρά σημεία πώλησης) αποκαλύπτει ότι ενώ σε διάστημα σχεδόν 4 ετών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ οι τιμές σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά παρουσιάζουν αύξηση 1,20% (βέβαια με πραγματική μείωση -3,30% αν αφαιρεθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ), στο σύνολο της αγοράς υπάρχει μία άνοδος της τάξης του 5,13%, η οποία είναι δεδομένο ότι είναι πολύ μεγαλύτερη στα μικρά σημεία πώλησης.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της δυνατότητας των μεγάλων αλυσίδων να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας, να αυξήσουν την παραγωγικότητα και να ανταποκριθούν στην κρίση.


Ενδεικτικά της υψηλότερης τιμής των μικρών σημείων πώλησης είναι τα στοιχεία του πίνακα 1, ο οποίος παρουσιάζει συγκριτικά τα στοιχεία που παρέχει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τις λιανικές τιμές συγκεκριμένων κατηγοριών προϊόντων και στοιχείων που είναι διαθέσιμα στο παρατηρητήριο τιμών.
Σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες που εξετάζονται οι τιμές στα σούπερ μάρκετ είναι σημαντικά χαμηλότερες από το σύνολο της αγοράς. Συγκεκριμένα για το 2011-2012 το κανάλι πώλησης σουπερμάρκετ είναι φθηνότερο κατά μέσο όρο 16-13% σε σχέση με το σύνολο της αγοράς.


Σημειώνεται ότι και πάλι στα στοιχεία δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και είναι πολύ μεγαλύτερες στις αλυσίδες σουπερ μάρκετ.
Ο Δείκτης Τροφίμων και μη Αλκοολούχων Ποτών του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας), προκύπτει από την ανάλυση των 650 περίπου κωδικών για τους οποίους υπάρχουν συνεχώς διαθέσιμα στοιχεία όλο το έτος. Η δειγματοληψία περιλαμβάνει πάνω από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ