ΠΗΓΗ : BLOKO.gr
Αρθρα, ειδήσεις, ρεπορτάζ, επιστημονικές έρευνες και
αντικειμενικά σχόλια για τα καλώς
και τα κακώς κείμενα στα Σώματα Ασφαλείας.
και τα κακώς κείμενα στα Σώματα Ασφαλείας.
Τρίτη, 24 Απριλίου 2012
Μία προς μία θα
επανεξετασθούν οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού, ύψους 70,3 δισ. ευρώ, με
μπούσουλα την ειδική έκθεση του ΚΕΠΕ που βρίσκεται από χθες στα χέρια του
πρωθυπουργού κ. Λ. Παπαδήμου και αναμένεται να κληροδοτηθεί στη νέα κυβέρνηση
για την περικοπή τουλάχιστον 11,6 δισ. ευρώ την ερχόμενη διετία.
Ο στόχος είναι ιδιαίτερα φιλόδοξος, πλην
όμως ξεκινά από μία καλύτερη αφετηρία μετά την επισημοποίηση στοιχείων της
Eurostat για το 2011, σύμφωνα με τα οποία το προηγούμενο έτος έκλεισε με
έλλειμμα 9,1% του ΑΕΠ (19,565 δισ. ευρώ), έναντι αρχικών προβλέψεων 9,3%.
Αντίθετα στο αστρονομικό ποσοστό του 165,3% του ΑΕΠ εκτοξεύτηκε το δημόσιο
χρέος, με τις άμεσες, ωστόσο, παρενέργειες να μειώνονται σημαντικά μετά την
επιτυχημένη διαδικασία του κουρέματος.
Η Ελλάδα σε δύο χρόνια κατάφερε, τονίζει σχολιάζοντας τα στοιχεία της Eurostat ο υπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης, να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης κατά 6,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Σε όρους πρωτογενούς ελλείμματος, η βελτίωση είναι ακόμη μεγαλύτερη, κατά 8,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Η απόσταση που έχει διανύσει η χώρα από το έλλειμμα του 2009 είναι μεγάλη και προέβλεψε ότι σύντομα θα υπάρξουν πρωτογενή πλεονάσματα. Στο πλαίσιο αυτό η συνέχιση της δημοσιονομικής προσπάθειας, ειδικά μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ανταλλαγής ομολόγων, που αφαιρεί μεγάλο ύψος τόκων από τις δαπάνες του κράτους, δεν αποτελεί κατά τον υπουργό, μόνον ανάγκη προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση αλλά και θα δικαιώσει τις θυσίες και τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι Ελληνες πολίτες κατά την τελευταία διετία.
Αναλυτικά από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2011, εκτιμάται στα 19,6 δισ. ευρώ (9,1% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος), ενώ το ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2011 ανήλθε στα 355,6 δισ. ευρώ, (165,3% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος).
Σε σχέση με τη μέτρηση του Οκτωβρίου, το έλλειμμα του 2009 εμφανίζεται υψηλότερο κατά 0,2% (από 15,6% στο 15,8%) και το έλλειμμα του 2010 υψηλότερο κατά 0,3% στο 10,6% από 10,3%. Ανεβασμένη κατά 0,1% εμφανίζεται και η μέτρηση του χρέους του 2009 (129,4% του ΑΕΠ) και του 2010. Οι διαφορές μεταξύ των δύο κοινοποιήσεων οφείλονται κυρίως στους παρακάτω λόγους:
Η Ελλάδα σε δύο χρόνια κατάφερε, τονίζει σχολιάζοντας τα στοιχεία της Eurostat ο υπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης, να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης κατά 6,5 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Σε όρους πρωτογενούς ελλείμματος, η βελτίωση είναι ακόμη μεγαλύτερη, κατά 8,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Η απόσταση που έχει διανύσει η χώρα από το έλλειμμα του 2009 είναι μεγάλη και προέβλεψε ότι σύντομα θα υπάρξουν πρωτογενή πλεονάσματα. Στο πλαίσιο αυτό η συνέχιση της δημοσιονομικής προσπάθειας, ειδικά μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ανταλλαγής ομολόγων, που αφαιρεί μεγάλο ύψος τόκων από τις δαπάνες του κράτους, δεν αποτελεί κατά τον υπουργό, μόνον ανάγκη προκειμένου να βγει η χώρα από την κρίση αλλά και θα δικαιώσει τις θυσίες και τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι Ελληνες πολίτες κατά την τελευταία διετία.
Αναλυτικά από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2011, εκτιμάται στα 19,6 δισ. ευρώ (9,1% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος), ενώ το ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2011 ανήλθε στα 355,6 δισ. ευρώ, (165,3% επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος).
Σε σχέση με τη μέτρηση του Οκτωβρίου, το έλλειμμα του 2009 εμφανίζεται υψηλότερο κατά 0,2% (από 15,6% στο 15,8%) και το έλλειμμα του 2010 υψηλότερο κατά 0,3% στο 10,6% από 10,3%. Ανεβασμένη κατά 0,1% εμφανίζεται και η μέτρηση του χρέους του 2009 (129,4% του ΑΕΠ) και του 2010. Οι διαφορές μεταξύ των δύο κοινοποιήσεων οφείλονται κυρίως στους παρακάτω λόγους:
- Ελλειμμα: Η μεταβολή του ελλείμματος των ετών 2009 και 2010 οφείλεται κυρίως στην αλλαγή του τρόπου καταγραφής των συναλλαγών που σχετίζονται με το πρόγραμμα στήριξης των τραπεζών του 2008 από την κυβέρνηση. Η αλλαγή στην καταγραφή ήταν αναγκαία επειδή διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στις πληρωμές σε ταμειακή βάση και στην καταγραφή σε δεδουλευμένη βάση των συναλλαγών, στο πλαίσιο του προγράμματος στήριξης των τραπεζών. Η αναθεώρηση αυτή ήταν αποτέλεσμα δύο κυρίως παραγόντων:
Δεύτερον, των προνομιούχων μετοχών που εκδόθηκαν από τις τράπεζες για το κράτος. Οι μετοχές αυτές αναταξινομήθηκαν στους χρηματοπιστωτικούς λογαριασμούς από την κατηγορία μετοχές στην κατηγορία δάνεια, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ΕΣΛ 95. Το 10% εισπρακτέο εισόδημα γι' αυτά τα περιουσιακά στοιχεία έχει τώρα αντίστοιχα αναταξινομηθεί ως τόκοι αντί μερίσματα και έχει καταγραφεί σε δεδουλευμένη βάση. Η επίπτωση των ανωτέρω αλλαγών στην καταγραφή του ελλείμματος ως ποσοστού του ΑΕΠ είναι 0,2% και για τα δύο έτη 2009 και 2010.
Οι λοιπές διαφορές σχετικά με το έλλειμμα οφείλονται, ως επί το πλείστον, σε επικαιροποιημένα στοιχεία για τις πληρωτέες υποχρεώσεις, σε αναθεωρημένους λογαριασμούς φορέων της γενικής κυβέρνησης και στις μεταβολές στο μητρώο των φορέων της γενικής κυβέρνησης.
- Χρέος: Οι αναθεωρήσεις όσον αφορά τα ποσοστά του χρέους οφείλονται κυρίως σε επικαιροποιημένα δεδομένα σχετικά με τα δάνεια που έχουν λάβει οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ). Οπως αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, η κατάρτιση των στοιχείων ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους κανόνες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ΕΣΛ) 95. Μετά την προηγούμενη κοινοποίηση ΔΥΕ (Οκτώβριος 2011), υπήρξε συνεχής επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ της Eurostat και της ΕΛΣΤΑΤ, συμπεριλαμβανομένων δύο αποστολών της Eurostat στην Αθήνα.
Η έκθεση ΚΕΠΕ
Η έκθεση του ΚΕΠΕ κατατείνει στην επίτευξη του βασικού στόχου για περικοπή 11,5 δισ. ευρώ για την επόμενη διετία εκ των οποίων τα 6 δισ. ευρώ από δαπάνες υπουργείων Βασικός στόχος η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 4,5% το 2014. Η αναδιάρθρωση του κράτους αποτελεί ένα από τα βασικότερα εργαλεία στην προσπάθεια επιστροφής της χώρας στην ανάπτυξη με το δύσκολο έργο να έχει αναλάβει η γαλλογερμανική πολυεθνική ομάδα, ξεκινώντας από την αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων και τη μείωση του κράτους. Τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης ανέλαβε σε κεντρικό επίπεδο, όπως είναι γνωστό, η Γαλλία και σε περιφερειακό η Γερμανία. Για τη μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης έχουν τεθεί συγκεκριμένα πέντε στόχοι:
- Η δημιουργία μόνιμης δομής (γραμματείας) για τη διυπουργική συνεργασία.
- Η αξιολόγηση όλων των διοικητικών υπηρεσιών με σκοπό να μειωθεί το κόστος και το εργατικό δυναμικό (με εφαρμογή του κανόνα μία πρόσληψη για κάθε 5 συνταξιοδοτήσεις).
- Η εφαρμογή κλειστού προϋπολογισμού και ελέγχου των δαπανών σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες.
- Η αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων και η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και
- Η οργάνωση διυπουργικής διεύθυνσης για τα πληροφοριακά συστήματα.
Κέρδος 24/4/2012 06:00
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου