Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Τo πόρισμα φέρνει «στόλο» περιπολικών στην Αιτωλ/νία

Δημοσιευμένο στο : http://www.agriniopress.gr

Παρασκευή, 30 Μάρτιος 2012
-Δικαιώνονται οι πιέσεις της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ακαρνανίας, αλλά και τα σχετικά δημοσιεύματα για την κατάσταση των περιπολικών, μετά την πραγματογνωμοσύνη για το σοβαρό συμβάν με το περιπολικό της Α/Δ Ακαρνανίας τον Ιανουάριο.

Του Φώτη Μπερίκου, από την εφημερίδα «Συνείδηση»

Με τον πλέον απόλυτο και θετικό για την ασφάλεια των αστυνομικών τρόπο δικαιώνεται η εφημερίδα «Συνείδηση» και μαζί η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ακαρνανίας, η οποία και με αφορμή το αποκαλυπτικό μας ρεπορτάζ για το «περιπολικό νεκροφόρα», το οποίο και έλαβε πανελλαδικές διαστάσεις, ανέλαβε σειρά πρωτοβουλιών αναδεικνύοντας το ευρύτερο θέμα που έχει να κάνει με την κατάσταση των πεπαλαιωμένων περιπολικών, υποχρεώνοντας το Αρχηγείο και το Υπ. Προστασίας του Πολίτη να αναγνωρίσουν το πρόβλημα μέσω του ΕΣΠΑ και να χρηματοδοτήσουν απ’ το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας με 2 εκατομμύρια ευρώ (!) τη συντήρηση, ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου στη Δυτική Ελλάδα.
Η τόσο θετική αυτή εξέλιξη δεν θα υπήρχε ποτέ αν η Ένωση και προσωπικά ο πρόεδρός της κ. Δημήτρης Ρούσης δεν αντιδρούσε δια της επιστολής στο Αρχηγείο που ακολούθησε το ρεπορτάζ μας και, όπως πολλοί και διάφοροι έκαναν εκείνη την περίοδο, επιχειρούσε και αυτός να διαψεύσει ή να υποβαθμίσει το περιστατικό.
Για όσους το έκαναν, την απάντηση δίνει η επίσημη έκθεση πραγματογνωμοσύνης που ως όφειλε παρήγγειλε η Α.Δ. Ακαρνανίας. Σύμφωνα μ’ αυτή «υπήρξε θραύση του άξονα (του άνω στελέχους) του σφαιρικού συνδέσμου (μπαλάκι)»… έτσι ακριβώς όπως είχαμε γράψει. Στην παρατήρησή μας στο ρεπορτάζ στις 24/1/2012 σχετικά με το ενδεχόμενο κατασκευαστικού λάθους μάλιστα, οι ειδικοί πραγματογνώμονες στο επίσημο πόρισμά τους με σαφήνεια αναφέρουν: «Δεν αποκλείσαμε το γεγονός να προϋπήρχε εκ κατασκευής λόγω αστοχίας υλικού μικρή ρωγμή στον άξονα, η οποία από μόνη της χωρίς την παρουσία κενών είναι δύσκολο να εντοπιστεί». Η πιθανότητα αστοχίας υλικού βέβαια χρήζει περαιτέρω διερεύνησης, καθώς αν ισχύει κάτι τέτοιο πιθανότατα ανάλογα προβλήματα θα εμφανιστούν και σε άλλα οχήματα.
Οι πραγματογνώμονες πάντως στην έκθεσή τους, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ λένε ότι «ο άξονας (στέλεχος) έσπασε με το όχημα εν κινήσει και με άγνωστη την προ του συμβάντος κατάστασή του, τις συνθήκες οδήγησης και της κατάστασης του οδοστρώματος». Ο άξονας λοιπόν έσπασε με το περιπολικό εν κινήσει! Στη μία πλευρά του σπασμένου άξονα εντοπίστηκαν έντονα ίχνη σκουριάς, η οποία πιθανώς δημιουργήθηκε πάνω σε προϋπάρχουσα ρωγμή. Το όχημα δεν είχε ελεγχθεί απ’ το δημόσιο ΚΤΕΟ πριν το συμβάν και οι πραγματογνώμονες δεν είναι σε θέση να πουν αν υπήρχαν ενδείξεις χαλάρωσης ή κενά. Ακόμη όμως κι αν είχε προηγηθεί έλεγχος δύσκολα θα μπορούσε να εντοπιστεί το πρόβλημα. Κατά τα λοιπά το περιπολικό ήταν σε καλή κατάσταση.
Έσπασε λοιπόν ο άξονας του σφαιρικού συνδέσμου που βρίσκεται στο άκρο του ψαλιδιού στην εσωτερική πλευρά του τροχού, με το περιπολικό εν κινήσει. Το ευτύχημα είναι ότι εκείνη την ώρα το πλήρωμα του περιπολικού επέστρεφε στην πόλη μετά από περιπολία στην Ε.Ο. και προ των φωτεινών σηματοδοτών είχε ελάχιστη ταχύτητα. Αν ο άξονας είχε σπάσει λίγη ώρα νωρίτερα, όταν το περιπολικό κινούταν με μεγάλη ταχύτητα, τι θα συνέβαινε; Οι πραγματογνώμονες δεν απαντούν φυσικά σ’ αυτό το «θεωρητικό» ερώτημα. Ειδικοί στους οποίους απευθυνθήκαμε όμως, μας είπαν ότι με 80 μόλις χιλιόμετρα, το περιπολικό θα έφερνε τουλάχιστον τρεις «τούμπες», μέχρι να προσγειωθεί, άγνωστο πού και με ποιες συνέπειες για το πλήρωμα και για τα όποια διερχόμενα αυτοκίνητα θα είχαν την ατυχία να βρεθούν στο σημείο.
Και αυτό είναι η ουσία του θέματος. Το αν κινδύνευσαν δηλαδή ανθρώπινες ζωές, αν πράγματι υπάρχει ή όχι θέμα με τα πεπαλαιωμένα περιπολικά των πολλών εκατοντάδων χιλιάδων χιλιομέτρων. Όλα τα υπόλοιπα, αν δηλαδή έσπασε ο άξονας ή αν μπλόκαρε απλά ο τροχός ή αν έφυγε δύο ή πέντε μέτρα πιο κάτω, είναι ανθυπολεπτομέρειες στις οποίες επιχείρησαν ορισμένοι να σταθούν για να υποβαθμίσουν ένα υπαρκτό και τόσο σοβαρό ζήτημα. Η πραγματογνωμοσύνη λοιπόν λέει τα όσα πριν αναφέραμε. Και το επίσημο κράτος αναγνώρισε το πρόβλημα, χάρη και στις επίμονες προσπάθειες της Ένωσης Αστυνομικών υπαλλήλων, σε τοπικό, περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο, σε αγαστή πάντα συνεργασία με το Αρχηγείο της ΕΛΑΣ, διαθέτοντας το απαιτούμενο κονδύλι για την αντιμετώπισή του. Καθοριστικό ρόλο είχαν ασφαλώς και οι κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις, τόσο από εκπροσώπους του Νομού μας, όσο και από βουλευτές σε όλη την Ελλάδα, όπως έχουμε πληροφορηθεί. Στο βαθμό που η «Συνείδηση» συνέβαλε σ’ αυτή την εξέλιξη – και συμβάλαμε – δικαιούμαστε σήμερα να δηλώσουμε απόλυτα και διπλά δικαιωμένοι.
Στην Α.Δ. Ακαρνανίας πρόκειται να έρθουν 14 ολοκαίνουργια περιπολικά οχήματα και 4 μηχανές. Στο πρόγραμμα προμήθειας εξοπλισμού, που εγκρίθηκε και θα χρηματοδοτηθεί απ’ το ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας με ακριβή προϋπολογισμό το 1.999.500 ευρώ, περιλαμβάνεται ακόμη η προμήθεια 4 αλκοόμετρων, 4 φορητών ραντάρ, 1 σύγχρονη συσκευή ελέγχου ταχύτητας που προσαρμόζεται σε εν κινήσει όχημα και 23 ασύρματοι.
Η Α.Δ. Αιτωλίας ενισχύεται με 13 νέα περιπολικά αυτοκίνητα και 4 μηχανές, με 5 φορητά ραντάρ, με 4 αλκοολόμετρα και με 21 ασυρμάτους. Εξίσου σημαντικά ενισχύονται οι υπηρεσίες σε Αχαΐα και Ηλεία. Εντός των ημερών θα γνωστοποιηθεί η ημερομηνία παράδοσης των οχημάτων.

http://www.agriniopress.gr



ΠΗΓΗ : PoliceNet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ