Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Η ΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ


« Πεντηκοστήν εορτάζοντες και Πνεύματος επιδημίαν ». Κατά τη θεία Λειτουργία της μεγάλης σημερινής εορτής διαβάζουμε την περικοπή από την αρχή του Β΄ κεφαλαίου των Πράξεων, όπου περιγράφεται το υπερκόσμιο και πρωτόφαντο γεγονός της καθόδου του αγίου Πνεύματος, « εν είδει πυρίνων γλωσσών », στις κεφαλές των αγίων μαθητών του Χριστού.
 Οι ένδεκα Απόστολοι, με δωδέκατο τον δια κλήρου εκλεγέντα απόστολο Ματθία, μετά την Ανάληψη του Κυρίου « ήσαν άπαντες ομοθυμαδόν επί το αυτό » έτσι λοιπόν, μέσα σ΄ένα κλίμα θαυμαστής απλότητας, το κατ΄εξοχήν κλίμα στο οποίο συνηθίζει να μιλά ο Θεός, άρχισαν οι άνθρωποι του θεού να μιλούν « ετέραις γλώσσαις, καθώς το Πνεύμα εδίδου αυτοίς αποφθέγγεσθαι, και να κηρύττουν τα μεγαλεία εκείνου. Η μετάδοση στον κόσμο αυτών των μεγαλείων, της σωτηρίας που εκπηγάζει από τη συμμετοχή στο Σώμα και το Αίμα του Χριστού, είναι η κατ΄ εξοχήν δωρεά του αγίου Πνεύματος στον κόσμο.



Πεντηκοστή, η γενέθλιος ημέρας της Εκκλησίας.





Η συνέχεια δεν είναι άλλη από τη σύνολη πορεία της Εκκλησίας στην ιστορία από τότε έως τώρα και από το σήμερα « άχρι της συντελείας του αιώνος » ή ίδρυση των κατά τόπους Εκκλησιών, η χειροτονία επισκόπων και πρεσβυτέρων, το κήρυγμα του Λόγου, τα θαυμαστά σημεία και τέρατα, το « πατείν επάνω όφεων και σκορπίων και επί πάσαν την δύναμιν του εχθρού », οι πορείς και οι διωγμοί, οι κακοπάθειες και τα βάσανα, το μαρτύριο των χριστοκηρύκων άνεξαρτήτως εποχής, περιοχής, καταγωγής και γλώσσας, όλα αυτά αποτελούν μέρος αυτής ακριβώς της ένδοξης πορείας, η οποία αποδεικνύει περίτρανα ότι τα πάντα, και τα αδύνατα ακόμα, γίνονται δυνατά μέσα στην Εκκλησία μεταβαλλόμενα δια της πνοής του αγίου Πνεύματος. Διότι είναι η Πεντηκοστή ή άνωθεν καταβαίνουσα θαυμαστή δυνατότητα « όρη μεθιστάνειν », η δυνατότητα την οποία αποκτά ο μικρός άνθρωπος ανακαινιζόμενος « εν Πνεύματι αγίω » να καταργεί τις μεθοδείες του διαβόλου για απόκρυψη της Αλήθειας από όσους διψούν για αυτή. Είναι το παγκόσμιο εκείνο σάλπισμα του ενός ποιμένος Θεού, που αποσκοπεί στο να συναγάγει τα εσκορπισμένα τέκνα του στη μία ποίμνη, την Εκκλησία, Είναι η δυνατότητα να επενδύει ο άνθρωπος τα ούτως ή άλλως Θεόσδοτα χαρίσματά του στην υπηρεσία της Εκκλησίας, να γίνεται μέλος του Σώματος του Χριστού, που πονά και δακρύζει για όλα τα υπόλοιπα μέλη και τα στηρίζει όταν τον χρειάζονται. Είναι, τελικά, η γενέθλιος της Εκκλησίας ημέρα, η ολοκλήρωση του σωτηριολογικού σχεδίου του Θεού, είναι το τέλος, η τελειοποίηση δηλαδή, αλλά συνάμα και η αρχή των πάντων στο θεοϊδρυτο θεσμό της Εκκλησίας.



Η ευεργετική παρουσία του Παρακλήτου στη ζωή μας.





΄Όταν ο Χριστός « αναλαμβανόμενος μετά δόξης » στο όρος των Ελαιών θέλησε να χαροποιήσει τους θλιμμένους λόγω του χωρισμού μαθητές, τους υποσχέθηκε την αποστολή άλλου παρακλήτου αυτή ακριβώς ή υπόσχεση και η συνακόλουθη πραγμάτωσή της κατέστη ακένωτη πηγή δωρεών για τον ταλαίπωρο άνθρωπο, που γευόμενος και ευεργετούμενος από τα νάματά της ζεί ήδη από αυτή τη ζωή τη χαρά του Παραδείσου. Δύο Χιλιάδες χρόνια πέρασαν σχεδόν από τότε που το πανάγιο Πνεύμα, όχι με τρόπο δυναστικό, ανελεύθερο, απολυταρχικό, αλλ΄ ως « φωνή αύρας λεπτής » ξεχύθηεκ σε έναν κόσμο αντιπνευματικό και πνευματομάχο, για να τον ζωογονήσει, να τον καινοποιήσει, να τον σώσει, σεβόμενο πάντοτε την ελευθερία του είτε να ψελλίζει ταπεινά την επίκληση « ελθέ και σκήνωσον εν ημίν », είτε αντίθετα, να το αρνείται και να το αποδιώχνει.

Το πανάγιο Πνεύμα έκτοτε ως « πνεύμα σοφίας και συνέσεως » « όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας », τελειώνει τα μυστήρια, φωτίζει καρδιές και διάνοιες να προσκυνούν τον αληθινό Θεό. Διότι το πανάγιο Πνεύμα είναι το τρίτο πρόσωπο της αγίας Τριάδος « το συν Πατρί και Υιώ συμπροσκυνούμενον και συνδοξαζόμενον». Είναι ο άγιος Αθανάσιος, ο αγαθός Παράκλητος, η πηγή κάθε αγαθότητος, με το φωτισμό του οποίου και μόνον γνωρίζουμε τον Πατέρα και δοξάζουμε τον Υιό.

Εκτός όμως από τη γνώση του αληθινού Θεού που είναι το άπαν, εάν έχουμε πίστη και το επικαλούμαστε, κατευθύνει τα διαβήματά μας και στην απλή καθημερινή μας ζωή. Εάν αδειάσουμε από τον εγωισμό και τη φιλαυτία μας, τότε γεμίζει την ύπαρξή μας, και μας αξιώνει να λαμβάνουμε αποφάσεις προς το συμφέρον μας το πνευματικό. Να λοιπόν γιατί η αγία Πεντηκοστή είναι μία υπόμνηση σωστική προς όλους μας ότι άνευ Αγίου Πνεύματος ουδέν και δια του Αγίου Πνεύματος τα πάντα.

Αρχιμ Α.Α

εκ της ΦΩΝΗΣ ΚΥΡΙΟΥ 12-6-2011 Αριθ. Φύλλου 23 (3028).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ