hyd2
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου σε λίμνες και ποτάμια, φέρνοντας εις πέρας διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον εξοπλισμό που διαθέτει, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται.
Ένα ρομπότ (Hydrobot), ικανό να εξερευνά τον θαλάσσιο βυθό, να κάνει μετρήσεις και να συλλέγει δείγματα με τη βοήθεια αισθητήρων και ειδικών συσκευών, κατασκεύασαν μαθητές του 1ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου, στηριζόμενοι στον σχεδιασμό πλοίων και υποβρυχίων, της ναυπηγικής και της θαλάσσιας μηχανικής.
Πρόκειται για ένα ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί εξίσου σε λίμνες και ποτάμια, φέρνοντας εις πέρας διάφορες εργασίες, ανάλογα με τον εξοπλισμό που διαθέτει, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου Δημήτρη Καρακώστα, η πρωτοτυπία του ρομπότ βρίσκεται στην ανεξαρτησία των κινήσεών του, οι οποίες μπορούν να κατευθύνονται και να ελέγχονται όπως επιθυμεί ο χρήστης.
Ήδη, οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Παλαιού Φαλήρου δοκίμασαν τις δυνατότητες του ρομπότ νερού σε πισίνα και είναι έτοιμοι να βυθίσουν το σκάφος τους στην περιοχή Φλοίσβος της παραλίας του Π. Φαλήρου, προκειμένου να καταγράψουν τον βυθό της. Οι μαθητές θα εξοπλίσουν το υποβρύχιο όχημα με ειδική κάμερα παρακολούθησης και με αισθητήρες για τη συλλογή δειγμάτων νερού και μετρήσεις στη σύστασή του. Επιθυμούν δε να διαθέσουν το ρομπότ σε ερευνητές για συστηματικότερη μελέτη του θαλάσσιου οικοσυστήματος της χώρας μας.
Οι εργασίες κατασκευής του σκάφους έγιναν στο εργαστήριο τεχνολογίας του σχολείου, σε συνεργασία με το εργαστήριο φυσικής και πληροφορικής, όπου οι μαθητές συνδύασαν τις επιστήμες βασιζόμενοι στις βασικές αρχές φυσικής, υδροδυναμικής, ηλεκτρισμού, μηχανολογίας, ναυπηγικής αλλά και σε τεχνικές σχεδιασμού, συγκόλλησης και συναρμολόγησης. “Οι εργασίες γινόταν με ενθουσιασμό από τα μέλη της ομάδας, καθώς καλούνταν να εξερευνήσουν και να αποκτήσουν ικανότητες σε διαφορετικούς τομείς επιστημών σε σχέση με τη θάλασσα, όπως η ναυπηγική και η θαλάσσια βιολογία” δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ.Καρακώστας.
Το σχολείο αξιοποίησε το πρόγραμμα Ρομποτικής του Ιδρύματος Ευγενίδου σε συνεργασία με το Εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (ΜΙΤ). Το Ίδρυμα Ευγενίδου χορήγησε δωρεάν στην ομάδα Ρομποτικής του σχολείου τα υλικά (κιτ) που απαιτούνται για την κατασκευή του Hydrobot και τις οδηγίες κατασκευής.
http://www.skai.gr/