Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Γρήγορη και αμερόληπτη διαχείριση παραπόνων πελατών

ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
15/03/2013
Ευκολότερη πρόσβαση σε γρήγορη, φτηνή και αμερόληπτη διαχείριση των διενέξεών τους με τους εμπόρους για προϊόντα και υπηρεσίες αποκτούν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές μετά τη ψήφιση δύο νέων νόμων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 

Η νέα νομοθεσία στοχεύει να βοηθήσει τους αγοραστές να αποφύγουν τις μακροχρόνιες και κοστοβόρες δικαστικές υποθέσεις, ειδικά σε σχέση με τις διαδικτυακές ή τις διασυνοριακές αγορές. 

Οι νέοι κανόνες για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΕΕΚΔ) και την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα επιταχύνουν τη χρήση των μοντέλων εναλλακτικής επίλυσης στην ΕΕ, προσφέροντας στους καταναλωτές ένα γρήγορο, φτηνό και απλό τρόπο να επιλύσουν τις διαφορές τους με τους εμπόρους αντί να εμπλέκονται σε συχνά μακροχρόνιες δικαστικές διαδικασίες. 

Ένας μεσολαβητής για κάθε εναλλακτική επίλυση διαφορών 

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν ήδη μοντέλα εναλλακτικής επίλυσης, όμως η έλλειψη ορισμένων κοινών προδιαγραφών και η περιορισμένη ενημέρωση των καταναλωτών καθιστούν δύσκολη την αξιοποίησή τους από τους πολίτες. Η νέα οδηγία υποχρεώνει τα κράτη μέλη να εξασφαλίζουν τη λειτουργία φορέων εναλλακτικής επίλυσης διαφορών σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς και περιλαμβάνει διατάξεις που διασφαλίζουν ότι οι μεσολαβητές θα είναι αμερόληπτοι. 

Οι αγοραστές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τους νέους κανόνες για να αποφύγουν τα ένδικα μέσα σε περίπτωση που έχουν παράπονα για προϊόντα και υπηρεσίες είτε πρόκειται για ηλεκτρονική συναλλαγή είτε για αγοραπωλησία σε κάποιο κατάστημα και μάλιστα ανεξαρτήτως αν η αγορά έγινε εκτός συνόρων ή εντός της χώρας του πελάτη. Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν πως η διαιτησία αυτή θα παρέχεται δωρεάν στον πελάτη ή έναντι μόνο "συμβολικής αμοιβής". Οι κανόνες προσθέτουν, δε, πως κάθε διένεξη θα πρέπει να επιλύεται εντός 90 ημερών. 

"Η οδηγία για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών αποτελεί διπλή νίκη τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους εμπόρους. Ένας διευρωπαϊκός μηχανισμός άμεσης επανόρθωσης και χαμηλού κόστους θα γλιτώσει τους καταναλωτές από έξοδα δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο και θα ενθαρρύνει το ηλεκτρονικό, διασυνοριακό εμπόριο, το οποίο συνιστά καθοριστικό κίνητρο ανάπτυξης στην Ενιαία Ευρωπαϊκή Αγορά", δήλωσε ο εισηγητής του ΕΚ Louis Grech (Σοσιαλιστές, Μάλτα). 

Διαχείριση παραπόνων διαδικτυακά 

Προκειμένου να βοηθήσει την επίλυση διαφορών για προϊόντα που πωλούνται μέσω του διαδικτύου, ο κανονισμός για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών εξουσιοδοτεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παράσχει μία διαδικτυακή πλατφόρμα σε όλες τις γλώσσες της ΕΕ. Αυτή η πλατφόρμα, η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω του πόρταλ "Η Δική σου Ευρώπη", θα προσφέρει στους καταναλωτές μία πρότυπη φόρμα παραπόνων, φιλική προς το χρήστη, την οποία θα μπορούν να συμπληρώνουν στη μητρική τους γλώσσα. 

Η πλατφόρμα θα υποδεικνύει στους αγοραστές τον καταλληλότερο τρόπο επίλυσης των διαφορών τους. Θα είναι σε θέση να διαχειριστεί κάθε βήμα ενός παραπόνου διαδικτυακά και οι πληροφορίες που θα διακινούνται εντός της θα προστατεύονται από τους κανόνες της ΕΕ για την ιδιωτικότητα και την προστασία των δεδομένων. Η βοήθεια για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών θα είναι διαθέσιμη για κάθε διένεξη που αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις, ανεξαρτήτως αν η έδρα του εμπόρου βρίσκεται εντός της ΕΕ. 

"Οι καταναλωτές και οι έμποροι, ειδικά οι μικρότεροι εξ αυτών, αισθάνονται ανασφαλείς αναφορικά με το διαδικτυακό και το διασυνοριακό εμπόριο, επειδή δε γνωρίζουν πού να απευθυνθούν για βοήθεια σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Η Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα τους δώσει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να αγοράζουν και να πωλούν εντός της ΕΕ. Αυτό καθιστά τον νέο κανονισμό ορόσημο στην επανεκκίνηση της Ενιαίας Αγοράς", δήλωσε η εισηγήτρια του ΕΚ Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία). 

Επόμενα βήματα 

Η οδηγία για την Εναλλακτική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΕΕΚΔ) και ο κανονισμός για την Ηλεκτρονική Επίλυση Καταναλωτικών Διαφορών (ΗΕΚΔ) θα τεθούν σε ισχύ 20 ημέρες μετά τη δημοσίευσή τους στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ. Η οδηγία θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα κράτη μέλη εντός 24 μηνών από τη θέση της σε ισχύ, και η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική επίλυση θα είναι διαθέσιμη λίγο αργότερα. 

Η οδηγία εγκρίθηκε με 617 ψήφους υπέρ, 51 κατά και 5 αποχές. Ο κανονισμός εγκρίθηκε με 622 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 32 αποχές.

ΠΗΓΗ : " ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ  "

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ