Ε Λ Λ Α Δ Α

Ε Λ Λ Α Δ Α
Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ: «ΕΡΓΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ» Ο TAP

ΜΠΗΚΑΝ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
14/02/2013
Παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, υπεγράφη η διακρατική συμφωνία Ελλάδας-Ιταλίας-Αλβανίας, για την κατασκευή του Αδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline), που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη. 

Ο κ. Σαμαράς κατά την ομιλία του στην τελετή υπογραφής τόνισε  πως η σημασία του έργου ξεπερνά τα όρια των τριών χωρών για να θεμελιώσει την ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρώπης, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη δυνατότητα της Ελλάδας να γίνει σημείο αναφοράς στον Ενεργειακό Χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου. 


«Κάνουμε ένα πολύ σημαντικό βήμα. Προσφέρουμε τη στήριξή μας σε ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα και την Ευρώπη», ο Έλληνας πρωθυπουργός προσθέτοντας πως «μέρα με τη μέρα αλλάξαμε το πρόσωπο της Ελλάδας στο εξωτερικό και χτίζουμε ένα στέρεο κλίμα εμπιστοσύνης για τη χώρα μας». 

Επίσης, σύμφωνα με τον κ .Σαμαρά προσφέρεται μια μοναδική ευκαιρία για συνεργασία των τριών χωρών σε περισσότερους τομείς και για αξιοποίηση των συνεργειών που μπορεί να προκύψουν με πολλαπλά οφέλη για όλους. 

Αναφερόμενος στα οφέλη για την Ελλάδα σημείωσε πως η κατασκευή του ΤΑΡ αναμένεται να δημιουργήσει στην Ελλάδα επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ και περίπου 2.000 άμεσες νέες θέσεις εργασίας, κατά τη φάση κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού, ενώ επίσης θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό και την εισροή επενδυτικών κεφαλαίων. 

Ακόμη, η υλοποίηση του αγωγού TAP, εκτίμησε ο πρωθυπουργός «θα μετατρέψει την Ελλάδα, για πρώτη φορά, από χώρα-προορισµό δευτερεύουσας σηµασίας σε χώρα διέλευσης διευρωπαϊκών ενεργειακών δικτύων, καθώς στον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης θα χαραχθεί ένας νέος διάδρομος με σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων μελετώμενων προτάσεων». 

Τη συμφωνία, εκ μέρους των κυβερνήσεων των τριών κρατών, υπέγραψαν ο υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών και Ενέργειας της Αλβανίας Έντμοντ Χατζηνάστο και ο υπουργός Ανάπτυξης της Ιταλίας Κοράντο Πασέρα. 

Παρόντες στην τελετή υπογραφής ήταν επίσης, εκπρόσωποι της κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν, της κοινοπραξίας του TAP και των τριών εταιρειών που συμμετέχουν στην κοινοπραξία, των εταιριών που συμμετέχουν στο Consortium Shah Deniz II, καθώς και ο βοηθός υφυπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Έρικ Ρούμπιν που βρίσκεται αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα. 

Ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης, Εμπορίου, Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας, Κοράντο Πασέρα δήλωσε από την πλευρά του πως «ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί μια στρατηγική υποδομή για την ενίσχυση της ασφάλειας  εφοδιασμού της Ευρώπης με ενέργεια». 

Ο αγωγός ΤΑΡ, μήκους 800 χλμ., εκ των οποίων τα 478 χλμ. επί ελληνικού εδάφους, σχεδιάστηκε για να μεταφέρει, αρχικά, 10 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου ετησίως, από το κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν στις ευρωπαϊκές αγορές. Θα ξεκινά από την Κασπία Θάλασσα, και μέσω Τουρκίας, θα διασχίζει τη βόρεια Ελλάδα, θα εισέρχεται στην Αλβανία και με υποθαλάσσιο αγωγό θα καταλήγει στη γειτονική Ιταλία. 

Ο TAP συμμετέχει σε διαγωνισμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, με την οριστική επιλογή της οδού μεταφοράς του αερίου να αναμένεται τον Ιούνιο του 2013. Η υπογραφή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας δεν διασφαλίζει ότι ο συγκεκριμένος αγωγός θα επιλεγεί.

ΠΗΓΗ :  "   ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΖΩΝΗ  "  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πολλές φορές τα θέματα να είναι τόσα τα οποία δεν

χωρούν στην σελίδα που βλέπουμε.

΄Οταν βλέπετε το BLOGGER και στην ίδια ημέρα

υπάρχουν μέχρι το τέλος, μπορεί να υπάρχουν και σε

άλλη σελίδα αναρτήσεις " ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ Α Ν Α Ρ Τ Η

Σ Ε Ι Σ της ίδιας ημέρας.

Η λίστα ιστολογίων μου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΝΑΥΠΛΙΟ
ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΟΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΤΩΝ ΕΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ Ν.ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΤΟ 1959 ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΟΡΙΣΘΗΚΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ

ΑΓΙΟΣ ΜΗΝΑΣ
ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΝ